Ajurwedyjski masaż olejem sezamowym. Domowe spa

Ajurwedyjski masaż olejem sezamowym. Domowe spa

Ajurwedyjski masaż olejem sezamowym. Domowe spa

Masaż ciepłym olejem sezamowym odstresowuje, korzystnie wpływa na zdrowie (zwiększa odporność, usuwa toksyny z organizmu i obniża poziom cholesterolu we krwi), a także wygładza i nawilża skórę.

Aby podgrzać olej do masażu należy najpierw do oleju sezamowego (50-100 ml najlepiej nierafinowanego i ze świeżych ziaren a nie prażonych) dodać 1-2 krople wody, a następnie podgrzewać do wyparowania wody. To podobno zwiększa jego efekt antyoksydacyjny i wchłanianie.

Zabieg najlepiej wykonywać rano, przynajmniej raz w tygodniu (pod warunkiem że nie jesteśmy w ciąży albo przeziębione). Ciepłym olejkiem (ale nie za gorącym!) smaruj całe ciało, a w szczególności stopy. Delikatnie masuj skórę, zwłaszcza w miejscach gdzie znajdują się węzły chłonne – szyję, pachy i pachwiny). Kiedy już cała będziesz błyszczeć, owiń się ręcznikiem i zrelaksuj się przez 20 minut, aż część oleju się wchłonie. Na koniec weź ciepły prysznic. Twoja skóra będzie nawilżona, gładka i pachnąca.

Od czasu do czasu możesz wzbogacić recepturę cukrem i mieloną kawą (łyżka cukru i łyżeczka mielonej kawy na 3 łyżki oleju sezamowego). W ten sposób uzyskasz aromatyczny kawowo-sezamowy peeling do ciała.

Ajurwedyjski masaż olejem sezamowym. Domowe spa (Fot. Marta El Marakchi © All rights reserved)
Ajurwedyjski masaż olejem sezamowym. Domowe spa (Fot. Marta El Marakchi © All rights reserved)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *