„Uwolnienie” od czarów i demonów w tradycji muzułmańskiej. Podstawy Ruqya


Ruqya, czary, sihr, egzorcyzmy, islam (Fot. Marta El Marakchi © All rights reserved)

Ruqya stosuje się przede wszystkim w trzech przypadkach: w przypadku opętania przez dżinna, gdy doświadczyliśmy działania „złego oka” oraz gdy została przeciwko nam użyta czarna magia (sihr). Te trzy „choroby” zwiastują nam zwykle 4 objawy:

  1. niepowodzenie w życiu – masz problemy z pracą i z pieniędzmi, nie możesz się ożenić, nie możesz mieć dzieci, nie możesz zdać egzaminu… cokolwiek robisz, nie przynosi to żadnego efektu;
  2. nietypowe choroby – masz niewyjaśnione bóle, lekarze nie są w stanie określić co właściwie ci dolega, lekarstwa nie przynoszą oczekiwanych efektów;
  3. nietypowy stan umysłu – jesteś stale poddenerwowany, odczuwasz strach i panikę przed wszystkim, masz problemy z pamięcią i koncentracją, możesz widzieć lub słyszeć rzeczy, które doprowadzają cię do szaleństwa;
  4. nocne koszmary – cokolwiek zostało użyte do czarnej magii przeciwko tobie będzie pojawiać się w twoich snach np.
  • Aby zesłać na człowieka niepowodzenia, odprawia się sihr na cmentarzu. Wówczas będziesz jak martwy człowiek. Będziesz czuł się tak zmęczony, że jedyne na co będziesz miał ochotę to po prostu leżeć. Nawet po długim śnie będziesz się budził wciąż zmęczony. Będziesz odczuwał znudzenie wszystkim. Nic nie będzie sprawiać ci przyjemności. Twoje życie straci smak. Będziesz także myśleć o śmierci lub samobójstwie. A w twoich snach będą pojawiać się zmarli. Zobaczysz martwe osoby żyjące lub ludzi, którzy żyją martwymi. Twoje sny i myśli zdominują groby, pogrzeby i rzeczy związane z śmiercią.
  • Jeśli czarownik chce, aby czyjeś życie zostało zmarnowane (jak rzeka wpadająca do morza) zastosuje sihr poprzez wyrzucenie czegoś do wody. Wówczas nie możesz niczego w swoim życiu zbudować, niczego osiągnąć (tak jak budujesz coś w wodzie). Życie ucieka ci przez palce (jak woda).  Pieniądze w twoich rękach rozpływają się. Zobaczysz wodę w swoich snach, zobaczysz rzeki lub siebie samego w strugach deszczu, zobaczysz, że płyniesz lub toniesz, albo że żyjesz pod wodą…
  • Jeśli odprawiono sihr na wysokim miejscu będziesz spędzał czas, zastanawiając się i wyobrażając sobie różne rzeczy, będziesz miał trudności ze skoncentrowaniem się na czymś pragmatycznym czy konstruktywnym, będziesz podejmował wyzwania, ale zawsze będziesz wracał do punktu wyjścia, będziesz się kręcić w kółko. Będziesz śnić o lataniu, lądowaniu, spadaniu i wysokości.
  • Jeśli sihr został odprawiony w toalecie, twoje marzenia senne będą związane z toaletą.

Kiedy zaleca się Ruqya?

  1. w przypadku opętania przez dżinna – Wiara w dżinny stanowiła bardzo istotny składnik religii Arabów w okresie przedmuzułmańskim. Dżinny to demony i duchy powstałe z czystego ognia bez dymu, które posiadają nadnaturalną potęgę i są niewidzialne, mogą jednak przyjmować dowolną postać (człowieka, zwierzęcia lub potwora). Utożsamiały one wrogie człowiekowi siły natury. Uważano ich za mieszkańców pustyni. Jako pozostałość mitologicznych wyobrażeń z przedmuzułmańskiej Arabii pojawiły się także w islamie, gdzie stanowią trzecią kategorię rozumnych istot stworzonych przez Boga (obok aniołów i ludzi). Dżinny w wierzeniach muzułmańskich dzielą się na dobre i złe. Dobre służą Bogu i pomagają ludziom (w szczególności prorokom), zaś złe (ifrity, sile i ghule) szkodzą. Czasem do złych dżinnów zalicza się szatana. Według hadisów, każdy człowiek ma towarzysza dżina (arab. karin), który namawia go do grzechu. Jedynie karin Mahometa był dobrą istotą. Ochronę przed złymi demonami miało dawać żelazo lub pierścienie ze złota i stali. Pomagają także amulety z wilczych kłów i wersetów z Koranu, które wypisano zielonym lub czerwonym atramentem. Staroarabskie praktyki magiczne (sihr) wymagały między innymi nawiązania kontaktów ze światem zmarłych oraz właśnie światem dżinnów. Dzięki nim leczono i wróżono. W czasach islamu większości tych praktyk zakazano. Zobacz więcej: Zwyczaje rodzinne, religijne i żywieniowe… dżinnów! oraz Maroko śladami dżinnów
  2. gdy doświadczyliśmy działania „złego oka” – Omówiliśmy obszernie to zagadnienie wcześniej: Wiara w „złe oko” i sposoby ochrony przed nim oraz Arabia Magica. Ręka Fatimy vs Złe Oko
  3. gdy została przeciwko nam użyta czarna magia (sihr)Sihr to słowa, które wypowiedział czarownik (sahir) zawiązując swoje magiczne węzły, czy używając martwych zwierząt bądź ludzi, tudzież innych magicznych rekwizytów, do rzucenia klątwy. Sihr to zaklęcie. Istnieją cztery sposoby tworzenia sihr:
  • poprzez jedzenie – Spożywczy sihr to nic innego jak krople, dodawane przez czarownika do jedzenia ofiary, które raz spożyte staną się jak smoła czy klej w żołądku. Ciało poczuje, że weszło do niego coś złego i zaatakuje „to” kwasami, co w rezultacie doprowadzi tylko do wrzodów żołądka i problemów trawiennych. Uważa się, że prawie wszystkie problemy trawienne są wynikiem sihr. Zdrowa osoba, która się nie objada nadmiernie i nie nadużywa alkoholu nie powinna mieć żadnych problemów trawiennych. Traktujemy ten sihr liśćmi senny – gotować przez 10 minut łyżkę stołową liści senny z 0,5 litra koranicznej wody (wody, nad którą czytano sury Koranu, o czym będzie mowa dalej) i pić na pusty żołądek aż do ustania bóli. Jeśli sihr jest skierowany przeciwko kobiecie to może również dotknąć jej dziecka, które może sprawiać wrażenie upośledzonego, a zazwyczaj przejawia zły temperament, nie słucha rodziców, jest wyjątkowo nieposłuszne i krnąbrne, nie lubi islamu. Jeśli zauważysz te objawy u dziecka podawaj mu sennę przez 4 dni. Po tym czasie sihr usunie, inshallah, i dziecko stanie się znów normalne.
  • umieszczenie w ciele – Czarownik wysyła dżinna, aby umieścił sihr w twoim ciele, który powoduje różne bóle i dysfunkcje w ciele. Ogarnia cię niemoc, zaczynasz mieć problemy z koncentracją i pamięcią. W przypadku kobiet mogą pojawić się problemy z zajściem w ciążę. Pozbywamy się tego rodzaju sihr stawiając bańki lekarskie i upuszczając krew (cupping hijamah). Prorok Mohammed miał powiedzieć, że bańki są lekarstwem na 40 chorób. W innym hadisie powiedział, że jest to lekarstwo na sihr.
  • symboliczny – Zwyle poprzez umieszczenie włosów ofiary czy jej fotografii w grobie zmarłej osoby na cmentarzu, ale też przez zawiązanie magicznego węzła (więcej na ten temat tutaj: Magiczne węzły w wierzeniach staroarabskich). Na każdy rodzaj sihr stosujemy ajaty, które zostały dokładniej omówione w dalszej części tekstu. Istnieje 45 wersetów dla 45 rodzajów sihr. Powierzamy swoje cierpienia Bogu, stawiamy bańki lekarskie we wszystkich bolących miejscach, z wyjątkiem brzucha. Na bóle żołądkowe stosujemy sennę.
  • poprzez kontaktsihr zostaje celowo umieszczony w twoim otoczeniu, zwykle w czymś, czego stale używasz. Z tym rodzajem sihru walczymy przy pomocy banik lekarskich, a także podajemy „choremu” wodę i olej do użycia (o tym będzie mowa w dalszej części tekstu).

Jak przeprowadzić Ruqya?

Do przeprowadzenia rytuału uzdrawiającego będziesz potrzebować 20 litrów wody, litr oleju oraz kadzidła. Przeczytaj 11 razy (minimum): Al-Fatihę (sura otwierająca Koran), ajat Al-Kursi, surę 112 Al-Ikhlas, surę 113 Al-Falaq, surę 114 Al-Nas, a także fragmenty sur Al Araf (117-122), Yunus (81-82) oraz Ta-Ha (68-70). Czytaj wyżej wymienione ajaty nad wodą, olejem i kadzidłami, które nastepnie wykorzystasz do picia, obmywania ciała i fumigacji:

  • 20 litrów wody – codziennie pij 1 litr wody, spryskaj ściany domu, podłogi, sufity, okna, drzwi, łóżko itd, codziennie umyj się przy użyciu 1, 5 litra wody, po kąpieli nie wylewaj wody do ścieku lecz podlej nią rośliny.
  • Olejek – Po umyciu wodą masuj ciało olejem
  • Kadzidło do okadzania ciała

Zgodnie z hadisem o ochronie, czytamy ajaty z twarzą ukrytą w naszych dłoniach, a następnie pocieramy rękoma całe nasze ciało (nie wystarczy się dotknąć, trzeba pocierać). A następnie masujemy ciało olejkiem. Koranu będzie działał przez całą noc. Możesz także czytać Koran nad wszystkimi produktami, których używasz do sprzątania domu, a także całej wody, którą piją domownicy, również nad oliwą używaną do gotowania, a także nad żywnością podczas gotowania…

Trzeba zawsze pamiętać, że naszym lekarstwem jest tylko Koran, zaś woda, olej i kadzidła mają za zadanie jedynie wzmocnić jego działanie (same w sobie nie są jednak lekarstwem i nie posiadają żadnej mocy). Uzdrawianie siebie czy swojej rodziny przy pomocy Ruqya nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Ryzyko zaczyna się dopiero wówczas, gdy zaczynasz „leczyć” innych ludzi.

Podczas recytowania ruqya nad chorą osobą (7 x Proszę Allaha Wszechmogącego, Króla Wielkiego Tronu, aby cię uzdrowił. Allah uzdrowi go od tej choroby), powinieneś potrzeć twoją ręką po jego twarzy, klatce piersiowej i brzuchu, jak Prorok robił i powinieneś siedzieć blisko chorego głowy, abyś oddychał nad nim recytując ruqya. Nie ma nic złego w lekkim dmuchnięciu razem z małą ilością śliny na jego twarz podczas recytacji. Nie ma nic złego w tym, kiedy osoba dmucha wraz ze śliną po recytacji Koranu (np. recytuje Al-Fatiha a następnie dmucha w wodę).

5 sposobów na zabicie dżinna i szatana

Człowiek jest znacznie silniejszy od dżinna. To dlatego Allah nakazał wszystkim aniołom, aby padły na kolana przed Adamem. Kiedy widzisz dżinna w swoich snach, dla ciebie to tylko sen… ale dla dżinna rzeczywistość. Kiedy szatan cię kusi, mówi do ciebie… ale dla ciebie to tylko twoje własne myśli. Kiedy recytujesz i czytasz Koran, który może ich spalać i zabijać, twoje słowa stają się dla nich faktyczną czynnością.

  1. Dlatego aby zabić dżinna w rzeczywistości musisz go zabić w swoim śnie. Dżinny zwykle przychodzą do nas we śnie. Zawsze wtedy, gdy śnisz, że ktoś cię goni lub widzisz węże, psy, byki… Wówczas wystarczy powiedzieć „Bismillah” lub/i „Allahu Akbar” by poprosić Boga o pomoc. Musisz go najpierw złapać, a potem czytać ajat Al-Kursi, aż dżinn umrze. Jeśli dżinn umrze w twoim śnie to znaczy że w rzeczywistości jest również skończony. Musisz przygotować się przed snem. Po pierwsze, powinieneś poświęcić swoją noc na rozmyślania o Allahu (zikr), czytając ajat Al-Kursi, surę 112 Al-Ikhlas, surę 113 Al-Falaq, surę 114 Al-Nas, trzykrotnie „rozciągając” słowa Koranu na całe ciało. Następnie dodaj werset 148 z sury Al-Baqarah. Powtarzaj ten werset wielokrotnie. Proś Boga, aby przywiódł dżinna lub czarownika do twojego snu i dał ci siłę by go zgładzić. Bądź zdeterminowany by go złapać i pokonać. Nawet jeśli jego rodzina lub przyjaciele przybędą by go pomścić, łatwo będzie ich zabić w ten sam sposób. Nie możesz wybaczyć temu, kto popełnił przeciwko tobie sihr, albowiem Allah powiedział, że ktokolwiek dopuścił się sihr, próbował ominąć Boskie Prawo.
  2. Połóż się do łóżka, a gdy poczujesz na sobie ciężar, to znak, że dżinny cię atakują. Zamknij ręce aby je złapać i recytuj Koran. Jeśli twój język jest sparaliżowany możesz to robić w myślach. Kiedy twój język zostanie uwolniony, trzymaj ręce w pozycji zamkniętej i recytuj podniesionym głosem ajat Al-Kursi, tak długo aż dżinn umrze. Możesz nie być pewnym, czy on nie żyje, czy tylko uciekł, ale w każdym razie nie wróci… inshallah.
  3. Spróbuj zabić dżinna, kiedy ten pojawia się w twoim życiu. Jest to bardzo anormalne, ale zdarza się. Po pierwsze dżinn nie może pojawić się lub zniknąć, gdy na niego patrzysz. Więc patrz na niego i przyglądaj się mu i zrecytuj ajat Al-Kursi, aż umrze, inshallah.
  4. Kiedy ktoś jest opętany przez dżinna, ten przemawia jego ustami, krzyczy. Zwykle dotyczy to kobiet, gdyż kobiety są bardziej zazdrosne i chcą zrujnować innych, nawet jeśli same nie będą miały z tego zysku. Po drugie, magowie zwykle używają męskich dżinnów, a oni lubią się wyręczać żeńskimi. Po trzecie kobiety są słabsze fizycznie od mężczyzn i dżinnowi łatwiej zapanować nad ich ciałami. W takiej sytuacji trzymasz osobę opętaną i czytasz nad nią ajat Al-Kursi. Po recytacji, dżinn powie na przykład: „Jestem zakochany w niej”. Dotknij delikatnie ręką jej karku, ale nie ciężko. Wówczas dżinn poczuje się, jakby twoja ręka była mieczem ścinającym jego głowę. Gdy dżinn poczuje, że jego głowa zostanie odcięta, ucieknie, a osoba obudzi się. Czytasz ajat 148 sury Al-Baqarah dopóki dżinn nie wróci. Kiedy wróci, sytuacja się odwraca. To nie dżinn posiada osobę, teraz ta osoba posiada dżinna, ponieważ kupiliśmy go mocą Boga i słowami Boga. Kiedy wróci, czytamy ajat Al-Kursi i uderzymy jego szyję. Dżinn nie może uciec jak za pierwszym razem, ponieważ jest teraz naszym więźniem. Będziemy kontynuować, dopóki nie stanie się muzułmaninem, albo umrze. Następnie mówimy opętanej osobie, żeby poprosiła Boga, aby zabrał ze sobą wszystkie dżinny tam, skąd poszły.
  5. Sposób mentalny – jeśli ktoś ma zbyt wiele erotycznych snów, mówi do dżinnów przed snem: „Dżinny, które ciągle mącą w moich snach, chodźcie tutaj, chcę mówić z wami”. Wtedy czytasz ajat 21 sury Ar-Rum, który wyjaśni dżinnowi, że Bóg stworzył mężczyzn dla kobiet i męskich dżinnów dla kobiet dżinnów. Wtedy zrozumie… Potem powtórz to 30 razy i zapowiedz mu, że jeśli ponownie zobaczysz go w swoim śnie, zabijesz go. Idź spać, a twój problem przeminie.

Bibliografia:

  1. Waheed Abdul Salaam Al-Baly, An Incisive Challenge To The Evil Magicians. As-Sarimul Battar, Dar Makkah International, Egypt, b.r.w.
  2. Waheed Abdul Salaam Al-Baly, Sword Against Black Magic & Evil Magicians, Dar Makkah International, Egypt, b.r.w.
  3. Robert Lebling, Legends of the Fire Spirits. Jinn and Genies from Arabia to Zanzibar, Counterpoint, Berkeley 2011.
Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *